
De workshops mediawijsheid zijn erop gericht de kinderen handvatten te geven om de beeldtaal die zij dagelijks op televisie en in videogames zien beter te begrijpen.
Dit doen zij door er zelf mee te experimenteren in praktische lessen.
Op deze pagina ziet u een paar voorbeelden van lessen die wat explicieter gaan over het begrijpen van (sociale) media. Ook bij het vergroten van mediawijsheid denk ik graag mee aan projecten op maat.
reclame

- groep 5 tot en met 8
- vanaf 180 minuten
Wat is het doel is van een reclamemaker en hoe gaat hij te werk? Wat heb je allemaal nodig om een goede reclame- campagne te maken? Hoe kun je met een film je product of ideaal onder de aandacht brengen? Welke trucs gebruikt een reclamemaker daarbij?
De leerlingen krijgen bij deze workshop een inkijkje in de kunst van het filmmaken.
Hoe vertel je een verhaal in bewegend beeld? Welke impact hebben keuzes in standpunt en perspectief? Hoe kun je door de manier waarop je je opgenomen beelden monteert je verhaal spannend vertellen? Hoe deel je het verhaal op in korte shots?
do’s and don’ts van sociale media

- groep 6 tot en met 8
- vanaf 150 minuten
Hoeveel weet jij van sociale media?
In deze workshop gaan leerlingen een stopmotionfilm maken waarin ze uitleggen wat je wel en beter niet kunt doen op sociale media.
Ze leren hoe ze met de animatietechniek stopmotion een filmpje kunnen maken. Aan het eind van de workshops worden de films aan elkaar vertoond.